Welk dieet past bij jou?


Bijna iedereen heeft wel eens een dieet geprobeerd.
Maar wat is het dieet voor jou?
Soms om een paar kilogram af te vallen zodat je die nieuwe jurk eindelijk eens kunt dragen.
Soms ook omdat het noodzakelijk is voor je gezondheid.
Er zijn veel verschillende manieren om af te vallen. Welke manier bij jou past, is heel persoonlijk.
Wil je afvallen per week of per maand.

Iedereen die besluit een dieet te volgen, heeft een andere voorkeur wat betreft eten en discipline.
De een houdt erg van brood en probeert het brooddieet. De ander heeft juist meer baat
bij het tellen van calorieën. Gelukkig zijn er veel verschillende diëten en manieren om
gewicht kwijt te raken. Van het dieet van Sonja Bakker tot een detox-poging (ontgiften).
Bij een dieet volg je voor bepaalde tijd een ander of aangepast eetpatroon.


Het kan gaan om een kleine verandering of aanpassing, zoals stoppen met snoepen.
Maar soms kan het ook betekenen dat je heel anders gaat koken, eten en bewegen.
Je let dan veel meer op wat je eet en hanteert bepaalde regels. Oppassen voor het jojo-effect.
Het volgen van een dieet is de eerste stap. Je kiest een dieet, houdt je aan de richtlijnen en gaat ervoor.
Maar vaak is het moeilijk om het effect op lange termijn te behouden.

Meestal moet je toch je voedingspatroon aanpassen, anders ontstaat het bekende jojo-effect:
eerst lekker afvallen en dan weer net zoveel – en soms nog meer – aankomen.
Volgens het CBS kampte in 2006 46 procent van de volwassen Nederlanders met overgewicht.
Dat brengt ook risico’s met zich mee voor de bloeddruk en het cholesterolgehalte.
De meeste mensen die te zwaar zijn en een te hoog cholesterol hebben,
kunnen dit verlagen door af te vallen

 

 

Laatst toegevoegde artikelen

Selderij gezond? Is een kroket gezond?
Last van Migraine? Hoe gezond zijn Rode Bessen?
Fietsen is gezond! Hoe gezond zijn Lychees?
Extra Honger door suiker Is de Zon gezond?